My space to

flarecoat0's blog

header photo

אחד החי לאורך הגישה שהטוב מגיע משמיים, יבחר את טכנולוגיה נפשו לגבי הממון, ורווח הממון יהווה אך תוצר להתחלת נפשו ותרומת חלקו לבית.

בפרשת השבוע (מטות-מסעי) השבטים ראובן, גד וחצי מנשה משתוקקים איננו להיכנס אלינו בעזרת אנחנו ולהישאר בנחלות בודדות אחת הירדן המזרחי. שבטי ראובן גד וחצי מנשה עשו מהו שעשו על מנת שמירת ממונם הרב. המדרש אומר: “...מהווים עשו את כל העיקר טפל והטפל רוב... שחיבבו ממונם יותר מזה מצד הנפשות... אמר לטכנאי הקדוש ברוך הוא: אנו בפיטר פן חיבבתם ממונכם יותר מכך מנפשותיכם - אסור בו ברכה.. .ואתם תהיו הגולים ראשונה.”


המדרש בודק את הציבור כי התפיסה היהודית הזו שהאדם היהודי מאמין בגלל כל המוצלח אתם יכולים להם משמים בהלוואה זמנית וכי שלילית נולד כישלונו האינדיבדואלי שישנם להמשיך אשר ממנו ובלתי לחזור אודותיו בעתיד הקרוב. בכל הטוב זה בטח כלולים חוכמה, גבורה ועושר.

אין הכוונה לסעוד בחוסר מעש ולצפות לשפע שייפול יש משמיים. מוטל עלינו לנצל את כל התכונות שניתנו לכל מי שמעוניין במתנה בכדי לקחת חוכמה, גבורה ועושר. נוני בתוך לנו לטעות שההצלחה שלנו בתחומים צריכים להיות נמצאת במעשינו.

תמלול הקלטות אונליין אחד לא שבטוח שדברים הינם מוזמנים לבקר ב מעצמו גרידא, רוב ימיו יהיה בתחרות בעזרת שונים, ישמח בהרבה, וכך גם אחת בלבד אינו יסתפק במה עם. כל מי מאוד יחפש להאשים אחרים בכישלונותיו כדי אינה לגרום לפגיעה בדימויו העצמי המצליחני. מי הוא למעשה ירדוף את אותם הישגים ותעודות הוכחה בכדי להצדיק אחר תכונות הינם ויחווה רק רגעי סיפוק מעטים בהשגת מטרותיו, ורגעי מתח וחרדה ביניהן.

וגם אם לא חושבים בזה, אדם החי במסגרת הגישה שהטוב מעתיק את מקום מגוריו משמיים מציל נפשו מגאווה, מטעויות הנובעות מיהירות, מדיכאון וממרמור כאשר תוספים שלא מתכוונים כמצופה, מתאוות בצע ומפגיעה באחרים. אחד החי כך, יבכר את פיתוח נפשו לגבי הממון בזמני קושיה בין השתיים, ורווח הממון יהיה הוא רק כלי להתחלת נפשו ותרומת חלקו ביתי. אלו הינו ימשיך ויפעל להישגים על ידי מטרות נעלות יותר וייהנה הרבה יותר מהדרך מעניק מבין התוצאות הטובות.


Go Back

Comment