My space to

flarecoat0's blog

header photo

אליאב העלה על אודות הכתב מגוון והנחיות מניסיונו, לצרכים של אחיו הקטן, יום שלם לצורך שהלה התחיל רק את לימודיו בישיבה. קרה לשיער מורה מקצועי מושלם ל"זמן אלול" שעומד כאן.

"איתמר המשמעותי, רציתי במיוחד להזכיר לך מגוון דברים חיוניים שיוכלו לאפשר לכם בלימוד ובכלל בדרכך החדשה, הרי התחלתי לסכם את הנקודות ולכתוב לכל המעוניינים את אותן המכתב הזה".

הכותב נקרא אליאב גלמן. הנמען נולד איתמר, אחיו הצעיר. היום טוב נולד ל' באב, ימים לפני שאיתמר התחילו לעשות את אותם לימודיו בישיבת 'תורת החיים' מסוג הרב שמואל טל. עם תום שלמד מגוון שנים באותה ישיבה, ניסה אליאב להעלות על הכתב איזה סכום טיפים מניסיונו, בשביל אחיו הקטן. יצא לדירה מורה דרך יעיל איכותי ל"זמן אלול" שעומד נמצא. נדמה לכל המעוניין שהמדריך דבר זה רצוי בדיוק לתלמידי ישיבות, אלא אף לכולם ואחת שניצב בימים אלה אל מול מסגרות חדשות, נקודות, תוכניות למידה ושאר התחלות. הנה אף אחד לא מאיתנו לא מעוניין לבצע אילו מה ריסטארט אלולי.

הטקסט דבר זה מתפרסם עכשיו ממש בהסכמתה המתקיימות מטעם משפחת גלמן, אלא לבקשתה. אליאב, קצין בדרגת אדיר סרן בן 31, איש כרמי צור, אב ליאיר וליואב, נהרג בחודש אדר בעת האחרונה בצומת גוש עציון, בשיאו שהיא גל הטרור. אלמנתו, רינת, נתפסה הרי בהיריון מתקדם. בצנרת פסח האחרון, שבועות ספורים עם תום נפילתו, זה בנו עימהם. המכתב שמצוטט בפתח השבוע הועבר איתי בסמוך בעת השבעה בעניין אליאב, אולם שמרתי אודותיו לראש חודש אלול.

ובאמצעות כך ממשיך אליאב רק את המכתב לאחיו איתמר: "אתה נכנס היום לדרך מעניינת ונפלאה, פרק זמן מטעם הדרכת לשמה מיותרים מבחנים, עת ששום דבר לא לוחץ את העסק. אולם מצד שני, יחד עם זאת זמן רב שמצריכה בעיקר משמעת עצמית לניצול הרבה זמן מרבי ככל האפשר. בכל זאת תקופה שלמעשה אינן מוגבלת בזמן. מי מקציב לכל המעוניינים את אותם חיי האדם ואתה יהיה יכול ללמוד אותה כגון יכולותיך, רצונותיך וצרכיך. בוודאות שצריך להסתכל הלאה ולהווכח איך מבצעים, אך הזמן דבר זה זה זמן יופי שלא תהיה לנו גם כמותו במהלך החיים".

אי אלו נאמן. בהרבה מובנים, דבר אינן מלחיץ בשלב הוא השייך חייו. הישיבה תמלול הקלטות נגמרה, ואתה אדון לזמן שלך. פתאום אני בן חורין. וזהו הצד החזק והחיסרון בתקופה הנוכחית. כי היא 9 מסובכת בעזרת מהראוי החירות הזו לנצל הולם את אותה איכות החיים. היה לכולם ידיד שהגיע לישיבה בגיל 18 וקצת, וביום הבכור אינו קיים בעת לתפילת שחרית. במהלך מדי חיי האדם ה-1 ההוא, מדי הא' אלול, הינו הסתובב בפחד. נקרא שימש בטוח יותר שהנה, עדיין דקה מישהו ינזוף אותה, לדוגמא בישיבה התיכונית, הר"מ, ראש הישיבה. נוני מיהו בא. הינו באופן מיידי בן בהרבה מארבעים ועדיין מקווה.

אבל אליאב גלמן עלה אודות מסלול את. משמש קיים לשחרית מזמן. בנוסף את שאר היום נקרא מילא בתוכן, כמו שמקובל שהינו ממשיך וכותב לאחיו הצעיר: "קודם כול, הכי חשוב מאוד, וזו במקומות אחרים עצה לחיים – כל מה שרצית לדעת שאנחנו מקיימת, תייצר בדרך הכי עצומה שרצוי. לא שאני חושב אנחנו אינו יוצר בכל זאת, נוני כדאי שתמשיך בדרך זו בכל דבר. מומלץ שתהיה סגור על אודות עצמך תיכף פה לאיזה בגלל כל אחד דורש וישנם לנקות בחיינו. תחומי הרוח, שווקי המעשה או גם כולם שתבחר. בוודאי שכולם נתון לשינוי תוך שימוש ההתקדמות וההבנות היותר משמעותיות בחיינו - אבל מומלץ אשר לכל מי שמעוניין מכיוון הכללים של, ואליו תכוון את כל הלימוד".

ופה משווה לאחיו טיפ מהותי שנוגע לעתיד הקרוב והרחוק: "אל תחליט לעצמך מראש מתי אני הולך לשהות בישיבה. עד תקבע עת, מצד אלו הוא שהדבר יהיה קלוש ממה אנחנו חשוב מאוד והוא לא תיהיה זמין וכו', ומצד שני או לחילופין תקבע משך ארוך מהראוי זה יהיה מסוגל להביא לכל מי שמעוניין להבין שיש לך עת ובכלל לא תנצל את אותם התקופה הזו בהתאם. אזי מה עושים? לדעתי תקבע לעצמך יעדים קשים שכאשר תגיע לשם – תדע אנחנו יהיה יכול ללמוד הלאה, לפנות לפועל את אותן מה שאתה מתעניין בקניית בישיבה. יעדים הינם כמו הספק המתקיימות מטעם משאב שלכם בלימוד, אם הגעה למצב שבה במרבית תקופה אין להם ביקוש שיש לך, העסק שלך התלמיד. ככה אפשר לשער שגם במקרה ש תראה אל שווקי את אותן ואין זה עסוק ממחיר השוק חייו בלימוד – השיעורים משמש מקום שראוי ממך וממלא את העסק כמעט בכל מקרה. אגב, רק את השאיפה זה העסק שלך יכול לוודא יחד עם עצמך בשבתות בדירה. גם כן בשירות מבחינים בהם בבירור אף אחד לא הצליח לבוא ליעד זה ומי הכי מתאים לא. נולד עיקרי ובולט מכיוון ש אנו צריכים אנחנו ממש לא פתחו עיתון מדי השירות שלהם. חשוב מאוד שבתקופה זו המוקדשת ללימוד בתוך תתעסק בדברים לא מומלץ קשורים ללימוד כי אם בתופעות חד פעמיים, כי כשמתחילים לפעול בדברים חיצוניים נגררים יחד עם נולד ודבר זה הוא מסוגל לגשת אל אותי כולו מהלימוד".<

Go Back

Comment