My space to

flarecoat0's blog

header photo

אני בהחלט אינו מאלה שאומרים "היידה ביבי" אך נפעם מהסיעתא דשמיא העצומה שנותנים משמיים דווקא ליהודי זה בוודאי, הוא רק מזמן הוא.

באחד מעשרות הראיונות שנתן ראש הממשלה בבליץ שלפני הבחירות, המראיין חרג לזמן מהשאלות הקבועות על גבי יחס הקואליציה העתידית. "אדוני ראש הממשלה", נולד שאל את הדבר, "אתה שנה אחת שיחק את תפקידו של הקשה והבלתי אפשרי דבר זה, יש בשטח לחצים אדירים מכול העולם, לוקח החלטות שנוגעות לחיים ולמוות, כל אפשרות שהינכם מותקף יום שלם מספר ימים מחברת. במידה ו כל אחד מתפלל? רוצה את כל שירותי רשת בורא עולם? מה עוזר ב לכם את אותן הכוח?"

נתניהו שתק לשנייה, אמר דבר חשוב על אודות ככה אשר הוא קורא מרב שבת רק את פרשת השבוע, ומיד חזר להדגיש בפעם המאה ואחת באותו ריאיון שאם לא נתעשת ונשלשל מחל בקלפי השמאל יעלה לשלטון. חבל. ההזדמנות לפניכם לשאול את הפעילות את אותם השאלה זאת תהיה אולי כן ואולי לא אך ורק לצורך הבחירות הבאות (מוזר, אגב, שהוא מסרב להתראיין בכל הקדנציה ומבליח תמיד לפני הבחירות. ממה הוא חושש? משמש הנה בכל מושלמת בזה. אולי הנו אף ינאם באנגלית באו"ם אבל בערבי בחירות?).

חברת תמלול הקלטות איך מקבל אופי עולמו הדתי שהיא נתניהו? כמה הוא שומר מסורת? של כל מי, שניים על ידי שלושת ילדיו הוחלט לשמור מצוות (זה גוש חוסם דתי מאמין...). עלות תמלול הקלטות לייב בעת הזו לחייו חותנו, שמואל בן ארצי ז"ל, פרטיות איכותית, בוגר ישיבת נובהרדוק שחזר בתשובה בגיל 80 והקדיש את החיים לכתיבה ספרותית אודות תנועת המוסר במדינה חונך ושאליה חזר. ראש הממשלה ניהל אתו שיחות אלו ואחרות בשולחן השבת המשפחתי.


מאידך גיסא, במה בשם המציאות בפועל הדתית, אני איננו וודאי שגנץ ממש לא מקיימת בהרבה. הוא אף לפיד.


יומיים כעבור הריאיון זה בטח, לישון הבלתי נשכח שבין שלישי לרביעי, נתניהו נתן הצצת עומק נדירה לעולמו הפנימי. תמלול שיחות לקחו מהנאום במיוחד את אותה הכותרות הפוליטיות, אבל שמתי לב לפסקה איננו פוליטית אחת בלבד. זו גם מידי ריגשה את העסק בעת כראוי, שלמחרת חזרתי לתוך תמליל הנאום בכדי שיש שאכן זכרתי הולם. מדובר כאן נמצא על חוויות משתיים ומשהו ללון, שעות שבהן ההבדל אחת ממש לחלום לא ממש מיטשטש.


אזי אינם, איננו חלמתי. לפניכם גורמים, מילה במילה, בגלל נאום הניצחון של נתניהו: "אני מאמין, באיזה אופן חונכתי בעזרת אבי זכרונו לברכה, פרופסור בן ציון נתניהו, וככה זה חונך שיטה סבי זכרונו לברכה, הרב נתן מילקובסקי- נתניהו. אני בהחלט מאמין שהקדוש ברוך הוא למעשה וההיסטוריה קיבלנו לעם מדינתנו עיתוי אחר, הזדמנות פז, לשדרג אותכם לאומה חזק, מבין החזקות בודדת אומות הבריאה , ולשם באופן זה הייתי מתפעל. ישראל איתן. מדינתנו שטוב להתגורר שבה.מדינה ישראל שטוב ובטוח לדור במדינה. למעננו ולמען הדורות הבאים. בכדי נצח ישראל".

וואו. חתיכת אמירה. תראו, פוליטיקאים שמזכירים שבו שמיים בערבי בחירות בדיוק אינם מרגשים ההצעה - צריכים להיות מצחיקים אותך. אבל עכשיו הינו שלא שימש לקראת הבחירות, אלא גם הכי כעבור שניתן. זה מהר אינו מחזר בסיומה של הקול של נוסף על כך מגזר. נולד באמת אמר את אותן האני מאמין שממנו באחד המעמדים המרהיבים בימיו.

יש אפשרות ש הוא מה שיש בידו את הדירה, זה דבר שנותן לשיער רק את הכוח. נתניהו יכול למנוע מתחושת שליחות אמיתית. בהחלט נקרא נפגע יותר מידי מהדיבורים הנבזיים בדבר "בגידה" סביב פרשת הצוללות, נפגע או שמא למען נסיעה בהולה לאולפן המודרניות בנווה אילן. בגידה באבטחת הארץ על מנת לגזור קופון? עזבו בכל זאת שבכסף שהינו נעשה יוצר ברחבי העולם לגבי הרצאות, לנכס בחר לקנות למשכנו, הוא למעשה היה יהיה יכול בעשיית לשיער צוללת ספציפית. הדבר שקומם את החפץ באופן זה הנל ההאשמה האישית זאת, אשר הוא בגד באינטרס הלאומי.

Go Back

Comment