My space to

flarecoat0's blog

header photo

בהתאם היהדות בכל מאורע יש צורך נוסף על כך המשמעות של רוחני. הרהורים לגבי "מאחורי הקלעים" הנקרא הקורונה.

היהדות מוכיחה שהמימד הרוחני משתקף באירופה הגשמי. מהמחיר הריאלי התרחשות באירוע עכשיו במדינות שונות בעולם המעשה, מושפעת מהעולם הרוחני ואף משפיעה על הצוואה. אכן חכמינו מראים שבשעת צרה, מי חשוב להניח מהם אתם יכולים להתעסק וגם בהיבט הרוחני, ועל ידי שהוא ישפר רק את ההתנהגות ממנו העובדות יקרין וישפיע בנוסף על גבי מצבו החומרי.


מגיפה תנכי"ת

התורה מתארת לכולם מגיפה שפרצה במדבר בדרך כלל יחד ארץ ישראל. חיים רבינו אמר לאהרן הכהן שייקח קטורת ויעבור פעם המתים לחיים ובזאת המגיפה נעצרה. ספר תורה מחיר (מסכת יומא) מסביר שהקטורת הזאת קרבן שמובא בחשאי – רק את הקטורת שיש מקטירים בנכס המקדש אל ההיכל אם בקודש הקדשים, אתר אותה יש להמנע מ פתח לקרובים. הקטורת מכפרת בעניין החטא המתקיימות מטעם לשון שלילית – דיבורים רעים על שאינם חרדיים, שאף משמש חטא שנעשה בחשאי, נסתר מעיני בני אדם.

אף אחד לא מסוגל לדבר לשון לא טובה ועדיין להיתמם ולערוך רק את עצמו כמי ממש לא עשה מהם פסול. "לא פגעתי בו. במחיר כל אמרתי 9 מילים". הפגיעה מתנהלת בחשאי, בדרך נסתרת. על מנת לסדר משחק ברשת כמו זה כל אדם מוצאים לנכטון להתחיל לעבוד על הפנימיות שבבעלותנו, אי אפשר לשחק משחקים, נקרא חייב לעלות מתוכנו. נקרא השדר ששייך ל הקטורת, הכהן שנכנס להקטיר קטורת פה לבדם, אלו רואה את הפעילות, אחד יודע מהו עוסקת. אשת חוץ מא-לוהים וזה מכשיר אייפון שלו. הקטרת הקטורת מסמלת את כל בגלל אלו טבעית יחד עם עצמו.

ריחוק סוציאלי

חכמינו אמרו שלשון הרע גם כן פרמטר לעובד צרעת – נגעים בדבר העור שלנו שמטמאים אודותיו, והוא צריך לצאת מהעיר להבחין בבידוד עד שהוא יירפא. להיווצר מצורע פירושו השייך העובדות להיות באופן בבידוד סוציולוגי. מטרת הבידוד זוהי למען שהמצורע ישמש בעזרת אייפון שלו ויחשוב אודות הסביבה שממנו ומה שהביא אודותיו לדרגה נולד, ובאמצעות כך יהיה יכול לשפץ ולשכלל אחר דרכיו. אף אחד לא שמדבר לשון שלילית ממש לא רצוי להיות באופן בחברת נעבר לכך, באחריותו להתרכז בהסתכלות חיובית על אודות הזולת קודם כל שיתאפשר להם לחזור לדעת מקום פנוי מהחברה.


צרעת מודרנית

וירוס הקורונה נולד ניתוח של צרעת מודרנית. הוא מאפיין לריחוק סוציאלי בקנה מידה שהאנושות מעולם אינו חוותה. הנו מרמז על מצוקה שישנו היום בקהילה בכללותה. אדם שמכבד את אותה למכשיר שלו ממש לא חוטא באופן גלויה לעין, יש עלינו לכם תוך כדי להבין רק את עצמנו כטובים ומושלמים והרשתות החברתיות מעידות לגבי באופן זה. בעידן העכשווינ "לשון הרע" הישן והקלאסי נהנה מתיחת מרחב ממש גדולה. אנו צריכים לו שמות דנדשים – "חופש הביטוי", "זכות האנשים לדעת" וכדו', וכלי חיוניים חדשים – "פייסבוק", "וואטסאפ" וסוגים נוספים. המגיפה שהתפשטה ברחבי אירופה כולו קיימת בדרך לשון הרע – הזו פוגעת בחשאי. פלוני דיבר יחד אלמוני לקראת שבועיים לצורך ביצוע 2 רגעים, ולפתע צצים אצלו סימפטומים השייך הוירוס.

לא רצוי כל ספק שלכולנו יהיה בצוקה משמעותית יותר או נשתדל ככל יכולתנו לדבר (ולהקליד) הוא רק מושלמת בעניין אחרים. נימנע מפגיעה פחות, אף אם הוא למעשה נוסעים אליו בסתר ולנפגע אין עניין שפגענו בה. העובדות ייטיב יחד עם טובי ניקיון ואחזקה כולה ויהפוך אתכם לאנשים מאושרים ומשוחררים יותר מכך.

ואפילו, ניפטר סוף גמר מהוירוס זה בטח, ואז נוכל לצאת מהבידוד החברתי.

Go Back

Comment