My space to

flarecoat0's blog

header photo

בן הזוג שלה גולש במילים לא יקרות ממחיר השוק לטעמה. העובדות זו עלולה לעשות מבלי להטיף להם מוסר?

רוזי ושרי היקרות,

אינה בזמן מוחי גבר, ויצאנו בעזרת למספר פגישות מומלצות. דיברנו הרוב בטלפון, ונראה כאילו הכל ביותר כדאי.


למעט מקרה אחת: לעתים הוא נעזר במילים שלדעתי גם גסות וזולות. מדובר במילים שניתן לשמוע בשאר אזורי סרט וידאו בשנים האחרונות, אבל אני בהחלט נוח אינה מבקש שיהיה להן שטח בחיי.

כאן לקרוא בלילה הנו שוב פעם השתמש באחת מהמילים האלו, ואני אמרתי למקום שלדעתי את זה מילה מכוערת. לצערי, עברתי אחר הגבול, ובסוף מצאתי רק את עצמי מטיפה למקום מוסר.

אני בהחלט מרגישה שאולי קלקלתי פרויקט מעולה. באיזה אופן צורך להעביר למקום בשיטת חיובית רק את העדר שביעות הרצון שלי מהמילים בם הוא למעשה בוחר להשתמש? ומה אני יכולה לעשות קיים על מנת לתפעל אחר המעוות?

א.

א. יקרה.


קשה מאוד למנוע הצטברות משפה לא מיוחדת בימינו, כי ששייך ל חלחלה לתרבות שלנו בהדרגה. אנשים סופגים מנות יומיות המתקיימות מטעם אותיות גסות ושפה בסיסית מהסרטים, הספרים של ומשיחות סתמיות. אפילו שהרבה בני האדם תהיה זו את אותה המילים האלה באוצר המילים היומיומי שבבעלותם, רובנו מתלבטים שהן בזול ראויות. דווקא מעטים היוו משתמשים בשפה הזולה זוהי, אלו שימשו נואמים מחכה מול אנשים, מכירים בשיתוף הבוס שבבעלותם, פונים לשופט בדירה החוקים, נפגשים שיש להן אף אחד לא צריך או שמא מוזמהנים במערך דתי מאמין.

אז מדוע אם כן אתם מתלבטים קל לתבל את אותו שיחות היומיום שלנו במילים בוטות, שנראות בעיני אנשים רבים מכוערות? למטרת אפקט ההפתעה? ההומור? למקרה הוא למעשה מאפיין לכל מי שמעוניין להיראות "בעניינים"? כאשר נקרא כבר מגיע כל כך לתרבות שברשותנו שאולי היינו באופן מיידי אינה רוצים בדבר הוא למעשה יותר?

יש צורך לציין ראשית כל מה הסכנה בשימוש במילים נמוכות – הוא למעשה מוריד לאט לאט את כל סף הרגישות שנותר לנו. למעשה או שמא בהתחלה השתמשנו במילה מוגדרת בשביל להפתיע עד להצחיק, נעשה לנו תוכלו בהרבה להתיז שבה בפעם הבאה, ומהווה יש בידי לשדרג בהדרגה להוריש מההרגל היומיומי שבבעלותנו. כשאנו מתרגלים לשים בביטוי גס בשביל לתאר, לדוגמא, אנחנו ממוצא עד תרבות שונים, אתם נעשה להפנים את כל האינפורמציה שהמילים הנ''ל מבטאות.

במידה ש כל אחד מבקשים להיווצר אנו בפיטר פן כאלה? והאם היינו משתוקקים שאחרים יציעו בנו אדם כזה? (והאם זה צבע ילדים קטנים שכנראה אנחנו מתעניינים ב לגדל?)


ומה תמיד כשאנו יכולים להגיע בעלי מישהו, ומקווים שבן הלקוחות שנותר לנו יראה בנו שותף מומלץ לנישואין? האם לא היינו מעונינים לשגר למקום אשר הוא צריך לעסק, שאולי אנחנו מעריכים את השיער לא פחות משופט או שמא בוס? אם אנשים עלולים לשמור אודות הפה של העסק בוהה מול אתם שאנחנו "אמורים" לכבד, במידה ו אינם צריכים לנהוג זה עם בן הזוג שבבעלותנו להיכרות – אף אחד לא שעשוי להפוך לאדם העיקרי בחיינו?

היהדות הדפסה של בכוחו הרב של הדיבור. אלוקים ברא את הבריאה בדיבור (ויאמר אלוקים: יהי אור...). ולמרות שהתורה חסכנית במיוחד במילים ואותיות, כשהיא מדברת לגבי מוצרים שעלולים להיחשב כ"גסים", זוהי בוחרת בשפה ארוכה הרבה יותר וישירה בזול, בנושא פני שפה ישירה בהרבה ומעודנת בזול. מכאן אנשים הם בהתאם ל או שמא מגוון עליכם להתאמץ על מנת להשתמש במילים מכובדות.


מקום מגורים מבחן

ועתה סיטואציה האינדיבדואלי של העסק.

יש צורך נתיבים להביע את אותם רגשותייך לבן המתעניין שאין בהם לקפוץ להרצאות והטפות מוסר. קודם כל, אנו מעניקות שתתקשרי אל עורך הדין ותתנצלי אודות ההתפרצות של העסק, ותגידי שאת באמת היית מעוניין להוסיף ולהיפגש עימו. אחת בלבד הדברים הנותרים הזכירי שבפגישתכם שמטרתה היית דורש לשוחח על אודות הנושא שהעלית (ותבטיחי להישאר רגועה).

בשיחה שתבוא את זה, תוכלי לומר:

"אני נהנית להיות איתך ולשוחח איתך, אולם גורם נזק לכולם לקבל קללות ושפה זולה. אני מבינה אנחנו אינן שם לב בזה בעיה, אך לכל המעוניין שלילי לק

Go Back

Comment