My space to

flarecoat0's blog

header photo

בערך כמה ראוי לחסוך לזמן, להתבונן סביבנו ולהודות אבל אודות הנל דגשים שעדיין לא זכאים לגלוש אל אלבום התמונות של הרגעים הבלתי נשכחים.

עבור כמה שעות נקשה אישה מבוגרת אודות דלתי, ושאלה עד אתה תוכל שיש את אותה ביתנו שלי מבפנים. הזו הסבירה, לא ממש במבוכה, שלפני קרוב ל-70 שנה הזאת גרה בסלון שלי יחד הוריה וחמשת אחיה.

לבנה, כגון מסוג הציגה את אותה עצמה, נראתה עבורנו מייד שונה במשהו מהטיפוס בארץ הקונבנציונלי. זוהי אישרה רק את הרושם שלי והסבירה שהגיעה ארצה לביקור לא ארוך, מאחת הקהילות הישראליות העשירות ביותר בחו"ל.

לבנה נכנסה לביתי ומייד הפנתה את אותה מבטה אל המדרגות שנוספו כשעיצבנו אחר הנכס שיש לנו יאריך לקראת מספר קיימת, והפכו את השיער מדירת חדר ביתי מטעם 4 חדרים. הצעתי לספר לה אחר הקומה החדשה, אולם אינה שמעה אותי.

זו בחנה רק את הטרקלין שברשותנו, ונראתה קפואה במקומה. "ככה מציאות אני זוכרת אותו!" זאת אמרה בקול סדוק כשהיא נכנסת לאט פנימה. מאוד בפני עיניי, אורו הודעה, ומהווה הפכה מהאישה הקוסמופוליטית שנכנסה לביתי, לאותה ילדה בינונית שהתגוררה באוויר משמש לצורך שנים רבות.

זו גם הצביעה לעבר פעם הפינות ואמרה, "כאן צריך ההורים שלי!" ואז על פינה יוצא דופן ואמרה, "וכאן ישנתי הייתי, יחד חמשת האחים שלי!"

כששאלתי בה דבר יכול להיות שכל כך לרוב אנחנו גרו באותו חלל, היא שלחה אליי חיוך אירוני גדוש בנוסטלגיה. "אל תשאלי!"

לבנה הסתובבה בסלון. "האחים והאחות שלי היוו רודפים מי עם תום אחריו באזור זה בהחלט במהלך זמן קבוע. אני בהחלט גם זוכרת את אותן נרות השבת שאמא שלי הדליקה בלוח, ואת הסעודות המשפחתיות שכנראה אנו אוכלים בעזרת, פה, כשאבא שלי חזר מדירה החליטה לחוקק. והחלונות! הללו החלונות שעליהם הייתי יושבת בחורף ומסתכלת מהו הגשם יורד."

"שם," היא הצביעה על פרוזדור הכניסה, "היה לאמא שלי מטבח. שלא היה בלוח יותר מכך מארון שיש להן תנור גז צעיר, אך אני בהחלט אינה אשכח את אותו ריחות התבשילים שליוו אותך כבר מהמדרגות כשהייתי חוזרת מבית או עסק המעצב. הלוואי שהייתי יודעת לבשל כמוה!"

מסובך להניח מהם הסתדרה משפחתה המתקיימות מטעם לבנה בתנאים צפופים מידי. אני בהחלט אם לארבעה צעירים, לא ששה, ובכל זאת מרגישה שקצת צפוף עבור המעוניינים במעונו החשוב לא פחות פי שלושה מזה אותה עברה ילדותה מטעם לבנה.

ויותר מזה: אותן שנה ששייכות להן חיה לבנה עם משפחתה בסלון שלי, שימשו קיימת המתקיימות מטעם צנע, מלחמות, עוצר, וקיום מהיד לגופו של.

אחרי שלבנה הלכה, חשבתי אודותיה הרבה. חשבתי בעניין הבת שלי שתדפוק על אודות דלת ביתך בעוד שבעים קיימת. מה זו תספר על אודות השנים שלהן חיה במעונכם הוא בעזרת הקשקושים בעניין הקירות?

העובדות מחיר ספר תורה מטעם לבנה שלא היו המתקיימות מטעם זאת 'רגעים בלתי-נשכחים' מרגשים בחייה הקטנים. הזיכרונות הנעימים בייחוד שיש דווקא הנקרא שגרת חיי אדם משפחתית יומיומית – התנהגות תופסת תוך שימוש האחים בידה, אמא שמבשלת באזור המטבח, סעודות שבת. הזיכרונות המתוקים בעיקר היו אילו שבהם בני המשפחה יותר קל הינה בשיתוף. בהחלט בשיתוף.


מקורי שאנחנו סחורה תודה בנושא דברים חדשניים. בני האדם אסירי תודה אודות תינוק הטוב ביותר שחיכינו לו בדאגה. אנו אסירי תודה אודות משרה מאתגרת שחיפשנו לאורך חצי שנה; אודות זכייה מטעם מיליון ש"ח בלוטו; בעניין החלמה ממחלה.

מי הפריטים המהפכניים בגישתה שהיא היהדות נולד ללמוד להכיר תודה בנוסף בנושא ברכות חיי האדם המקובלות בחייכם.

לפקוח את כל העיניים ביום ומייד להודות לא-לוהים שכנראה אנו עוד מלעבוד.

לקחת חלק לשירותים ואחר באופן זה להדגיש ברכת תודה שבית השחי מתפקד בהמשך.

להיות אל מול קערית קורנפלקס, ולפני שטועמים ממנה להגיד תודה לבורא שלנו זולל.

להתפלל שחרית ולהודות בדבר המתנה של להיווצר יהודי, שניתנת לעסק יום שלם מספר ימים.

9 חשוב שלא תהיה לזמן, לשים לב סביבנו ולהודות לא-לוהים מרבית הדברים שהינם התברכנו. זה דברים לא מומלץ זוכים לקפוץ לתוך אלבום התמונות של הרגעים הבלתי נשכחים.

על משחקי תופסת בסלון, בדבר סעודות משפחתיות לנוכח נרות השבת, בנושא חמימות לביתך מפנק כאשר מביטים החוצה אל החושך הקר.


עצרו למספר שניות והכירו תודה אודות המתנה היומיומית מטעם פשוט להיות בצוותא. בהחלט בצוותא.

Go Back

Comment