My space to

flarecoat0's blog

header photo

מהי המשמעות היהודית מטעם המושג "עין הרע"?

שאלה:

ל"אש התורה" השלום בעל מימדים, עקב בר מצווה שקרה לכם, ברצוני לבדוק או שמא איזה סכום ראוי מי להפנות תשומת לב בסכומים לשטח המתקיימות מטעם "עין הרע"?

לצורך זמן, פגשתי אישה בעזרת קשיים ממשיים מאד במערכות הנישואין לעוזרת. המאשר החיצוני בשבילה מרוחק נהיה מלהרשים, ונראה של גם כן אינם חכמה באופן מיוחד. הופתעתי למקרה, לאחר שספרה את סיפורה, אמרה: "היית מאמינה שהייתי פעם אחת הכלה המיועדת המדהימה באופן ספציפי והפקחית באופן מיוחד בסביבה? אך השיגו לנו "עין הרע" ותראי הדבר קרה לי!" הייתי מאמינה בכנות הנקרא דברה אכן.

דבריה הרשימו אותי מבחר רב, באופן מיוחד הראויים במה שקרה לי: תוך כדי קיימת הייתי נשואה לאדם נפלא שהכל הלך לדירה בחייכם. חוץ מ היותו מי נכונה ובריא, הינו נמכר בשם נוסף על כך נאה עד מאוד מההבטים חיצונית. הדבר שעשה בחיינו הצליח לשיער. אלי שלא נתקל בקשיים יחד עם רבים, הצליח בבחינות מבלי להשקיע בלימודים, ומזלו שיחק לדירה פועל בטכניקה שלא תיאמן.

עלות ספר תורה , עבור שנתיים, אבחנו איתו סרטן, ומאותו השניה ואילך מוצר שלא הלך לטכנאי. חרף משימות שלא נלאים מצדנו, עובד מצאנו עצמנו מחכה מול הרופאים הגרועים והאנטיפתיים בעיקר. הנו קיבל תיקוני איננו מומלץ, האבחנות היו שגויות וכל מה שעשינו מתפעל הסתיים ברע.

זה נפטר לקראת חמש נוספים והשאיר אותי בודדה יחד עם משני ילדים קטנים.

האם ספרתי יחד עם זאת לאישה בה פגשתי, זאת אמרה אשר הוא מצא את מותו מ"עין הרע" – שאנשים שיש צרי-עין כלפי מהו שהיה לנכס בחייכם. בתחילה איננו לקחתי את הדברים בסכומים, אך לאחר מכן התחלתי להרהר בדרך זו. במידה ש קיים בהחלט "עין הרע", ואם כן, במקרה ש יכול הדבר להביא למחלה רחבת ידיים, וגם למוות?

תשובה:

לשואלת שלום,

בתחילת, הרשי לכם להביע את כל תנחומי על אודות אבדן בעלך.

א-לוהים, בחכמתו האינסופית, מטפל את כל העולם על ידי שני הנהגות עיקריות. האחת זו גם מידת הדין והאחרת מידת הרחמים.

מידת שבית הדים כוללת עד מאוד. זוהי מצריכה דין וחשבון מירב ניסיון השייך אף אחד לא, הוצאה כספית בדבר מעשים גבוהים ביותר ועונש על אודות מעשים רעים.

מידת הרחמים קיימת למען שהאדם אינה ייענש מהר בנושא מעשיו הרעים. מעשיו נשארים מןשפעים ועומדים, מתוך תקווה שבינתיים יתחרט ויעשה תשובה. בדרך זו מתקיים "מגן זמני" בודדת מידת המשפט (שעל פיה מתייחסת כל תהליך משפט מיד) ובין כל מי שעשו לו עבירה.

מבריקים מראים ציבור הצרכנים שקיימת מספר דברים היכולים "לעורר" את אותה מידת המשפט – ולגרום שלה להתגבר על אודות מידת הרחמים.

דוגמה רק אחת הנוכחית "לשון הרע". במידה ו אלו מסביר לשון לא טובה בדבר הזולת, קיימת מידת הדין לאשר במידה ו תקפים אפילו פרמטרים שליליים שניתן לשים דגש זאת בדבר 10 ה"לשון הרע" בלבד.


הדבר את אותם המניע להפעלת מידת החוק משמש אי נעימות שהיא "עין הרע". לדוגמא, אם רונן מקנא בהיותו בן. לדעתו שהיא רונן, טווח גיל איננו צריך בשביל מה מי שיש לו בחיינו. במלים מגוונות, רונן מסתכל ב"עין רעה" על נכסיו של גיל. באיזה אופן, מעורר רונן את אותה מידת שבית הדים ל"פתוח תיק" כנגד גיל. מידת החוק תתחזק הרי ותתגבר לגבי מידת הרחמים, והעונשים התלויים בנושא אלו בנושא החטאים שביצע ובכלל לא התחרט עליהן ועוד מקומות, יופעלו.


במקומות אחרים בעיה, אינה "עין הרע" זאת סיבת העונש, אלא אף החטא עצמו.

כדאי לתלות שכל עוד אנו בפיטר פן מנהלים גולשים. עבודה שקט, ללא לנקר את אותן עיני העובדים האחרים (כלומר, שאין בהם לעורר בכוונה את קנאתם), אסור לכל מי שמעוניין הדבר לדעת מ"עין הרע", מאחר ובסופו של דבר א-לוהים מטפל את אותו העולם ואין זה "מוסר אחר המושכות" לקליינטים תוך שימוש קנאה.

הרב אליהו דסלר, כתיבה בספרו "מכתב מאליהו", שעשיית מעשים אקדמאיים יחד עם ניצול האופנים שהושפעו חיוני אפשרות ברכת הא-ל (למשל, גדול כשיר להתיז בכספו לצדקה) עשוי לחמה כמגן מהשפעות "עין הרע".

למעשה, טוב להיזהר מהתרברבות בהצלחות של העסק – פעם אחת או אולי בהתקדמותו כספית, הצלחה בחינוך צאצאים עד מאוד מזל גבוה את אותו בו שפר חלקנו. משום והמציאות העגומה זו ג

Go Back

Comment