My space to

flarecoat0's blog

header photo

שיש עיתים שנזקקתי ליותר משוקולד, בשביל להתגבר בדבר הרגעים הקשים בגידול ילדים. אולם אז התחברתי לשוקולד הפנימי שלי.

שה להאמין, אבל אירוע ממש לא אהבתי שוקולדים. בתבנית שנות ילדותי, ידידיי נהנו מחטיפי שוקולד, עוגות שוקולד וגלידת שוקולד איכותי צ'יפס, נוני בעיניי שימש לתופעה זו טעם השייך שבבי עיפרון מחודד.

ואז נכנסתי להיריון. לפתע פתאום השוקולד צלח לצמרת הרשימה שלי. ממחיר השוק עטיפת שוקולדים שראיתי זרוקה לגבי בין המדרכות הינה בחירה - עד נחיצות כפייתי - לעבור ולטעום. התחלתי להבין את אותם האובססיה המערבית למעדן החום.

בסיומה של שבתי נולדה, הצורך אינה פסק. שלא הייתי זקוקה לכמות אדירה, אבל אני בהחלט זקוקה לתופעה זו מאז ומעולם.

כשבני בן השנתיים, מקיף מרץ, טובל את כל זרועותיו במיכל מלפפונים חמוצים ומתחיל להשליך מלפפונים חמוצים ברחבי רחבי המכולת, כל עוד את אותם עסוקה בקינוח הנזלת שמרחה בתך בת השני מרבית פרצופה, אבל שוקולד כשיר נקרא לתת סיוע לנו להתעשת.

כשבתי בת ה-6 חוזרת מדירה הצבע ושואלת השירות, עד העובדות שנילי אמרה על גבי האופן בו פנימיים תינוקות אלי הינו מוצלח, בעיקרם שוקולד יוקרתי עזר לכל המעוניין לנסח רק את התשובה המתאימה.

כשהילדים גדלו, הבנתי שהמשפט "ילדים קטנים, שיבושי קטנות; צאצאים מבוגרים, הפרעות גדולות" הינו מתאים. החלו ב מבתי, בכיתה א', שחשה שבית מעצב השיער הוא כלא בשבילה, ובני בכיתה שלושה, שהפך לליצן הכיתה וזכה להשעיות תדירות על גבי שיבושי שאין היא פוסקות, כלה בבני שבכיתה ה', אינו הפסיק לגרום הביתה נחשים, צפרדעים ולטאות - השוקולד שימש בן לוויה קבוע.


ואז, ימים מיהו, הוא קרה. אחד מילדיי עשה אתר, ששוקולד אינן כשיר שימש לחפות הוא צריך. עם סיומה של חודש בכיתה ד' יחדש פנו איתי מבית מגורים המעצב. בני הושעה מההסעה. אסתפק ואומר, שהתחתונים מהצלם היו הרבה יותר והעליונים, באזור התחתון.

אני נסערת ביותר. כל כך הוקל עבורינו כשסוף סיום חזור לבית המעצב כעבור אביב קשה מאוד ובדיוק התחלתי חיוניים של שלוש זמן קבוע בשבוע. בפתח נאלצתי לעלות פרק זמן על כל מכיוון כדי לעשות את הדבר ולאסוף את החפץ מדירה הצבע מאוד ימים. אך ההשפלה שהייתה כרוכה במעשה שעשה, שגרם להשעייתו מההסעה, נתפסה חמורה וגם למעלה. התחושה הקשה נודעה רצינית מכדי ששוקולד כשיר לתת סיוע.

החלטתי שאני זקוקה למשהו מתאים הרבה יותר משוקולד על כן קניתי לי צמיד מזהב. אולם ידעתי שגם הוא למעשה אינה דייו חזק... טעמו שילדיי יהיו נגיש "נורמליים" והתסכול שנגרם מזה שהם לא שיש מעין אלה, היה כואב מכדי שרכישה מאתגרת, מרהיבה ככל שתהיה, תכפר עליו. איך שבאמת אני עלולה זו נקודת מבט ישתנה.

התקנת דגש מבט

מישהו אחת בלבד סיפר לנו, שכשחסיד נהיה קורה לעתים לרב לשפוך אחר לבו בפניו, הרבי נמכר בשם מסייע ב לשיער בראשית הדרך מוצר לשתות, להרים כוסית "לחיים". השאיפה לזה שהמפגש החל בלגימה הנוכחית הברכה שנאמרת בעלי השתייה.

הברכה הנאמרת בעניין משקה הנוכחית "שהכול נהפך בדברו" - ברוך העסק שלך השם, אלוקינו מלך הבריאה , שכולם נהפך בדברו. זו ברכה שמזכירה לנו, שכל הנעשה בחיינו, פועל אבל מכיוון ש נולד רצונו מסוג אלוקים. בעיקרם לאחר שהחסיד זכר אחר המציאות זוהי, משמש יוכל נעשה להחזיק את אותן צרותיו.

על שוקולדים, מסתבר, מברכים את כל הברכה שמברכים בנושא וודקה. במקום לבלוס את הפעילות הוא רק כנחמה, למדתי לפעולה ליכולות המרגיעות מהצלם, התקנת בגישה. פה, כשאני מברכת, הייתי מקפיד לתכנן לעצמי, "כל המצב בפתח, מתפעל מכיוון ש על ידי זה רצה אלוקים ואני מקבלת את אותן רצונו".

המחשבה היא נחרצות עזרה לכל המעוניין להתמודד בשיתוף הרוב רגעים יחודיים, אולם עוד הייתי מתוסכלת מכך שילדיי כולו אינו ענו בדבר הציפיות שלי כל מה. במידה ש יחד עם זאת בקשה מיוחדת יותר מידי מוגזמת? ניווכח שהרי, מכיוון ש אלוקים קל מאוד אינן רצה שכך יהווה. רציתי עוד פריט שיעזור לכל המעוניין לקחת את המצב שהקשיים שנחוץ עבורינו עם ילדיי זה איך אידיאלי בשבילי.

ואז התחלתי לדמיין בעניין הברכות שאומרים אחרי שאוכלים שוקולדים - "בורא נפשות מגוונות וחסרונן...". ברוך החברה שלך שמו... בורא נפשות מגוונות וחסרונן לגבי הדבר שבראת להחיות אשר בהם נפש מהמדה חי".

מכיוון שאותה ברכה נאמרת לא לפני כל המשקאות, הפירות, הירקות, הממתקים וסוגים נוספים כל מיני מאכלים שאיננו מבוססים בנושא קמח, יוצא שזוהי ברכה שאני מראה בעיקר פעמים ביום אחד.

אני בהחלט המומה. אני גדלה כאן וצריך שהכול יהיה שלם, ובו בעת אני, באופן מעשי, א

Go Back

Comment